LSNPV-12


LZHV

Lestvica znakov težav s pozornostjo


© Avtor: dr. Kristijan Musek Lešnik, 2008


Celotna lestvica (.pdf, 0.21 MB)


Osnovni podatki o lestvici

Kategorija: S - lestvico lahko uporablja psiholog, svetovalni delavec, ali drug strokovnjak na področju svetovanja v zvezi z vedenjem otrok in mladostnikov
Starostni razpon: 8 do 18 let
Število postavk: 13
Čas izponjevanja: 5 do 10 minut
Čas vrednotenja: 5 minut
Izpolnjevanje lestvice: starš; učitelj; odrasel, ki dobro pozna otroka oziroma učenca; pri starejših mladostnikih tudi vrstnik, ki dobro pozna mladostnika


Celotna lestvica (.pdf, 0.21 MB)


Kratek opis lestvice

Težave s pozornostjo in koncentracijo lahko vplivajo na uspešnost otrok in mladostnikov v različnih šolskih in drugih situacijah. Prepoznavanje njihovih znakov je pomembno za načrtovanje ustrezne pomoči in podpore otrokom in učencem, še posebno za tiste, pri katerih so ta vedenja tako intenzivna, da vplivajo na njihovo uspešnost v različnih situacijah.

Lestvica LZTP je namenjena beleženju znakov težav s pozornostjo pri otrocih in mladostnikih. Beleži nekatera vedenja, ki se lahko povezujejo s težavami pri koncentraciji in osredotočanju na posamezne dejavnosti; kadar so bolj izražena pa tudi z motnjami pozornosti. Odgovorni list izpolnjuje učitelj, starš ali drug odrasel, ki dobro pozna otroka in njegovo vsakdanje vedenje.

Lestvica je namenjena šolskim psihologom, šolskim svetovalnim delavcem, svetovalnim delavcem in drugim strokovnjakom kot dopolnilna informacija s strani tistih, ki dobro poznajo otroka in njegovo vedenje v razredu ali v drugem okolju. Lestvica je uporabna kot presejalni pripomoček za prepoznavanje otrok in mladostnikov, ki bi lahko trenutno ali v prihodnosti imeli težave na tem področju, in kot orodje v začetnem procesu načrtovanja učinkovitih strategij za pomoč otroku, pri katerem obstaja možnost, da ima težave s pozornostjo in osredotočanjem.

Lestvica je namenjena oceni znakov težav s pozornostjo in ni psihodiagnostični inštrument za merjenje morebitnih motenj pozornosti. Če rezultati posameznega otroka ali mladostnika na lestvici opozorijo na težave na področju pozornosti, je smiselno razmisliti o poglobljeni analizi, obravnavi in odpravljanju teh težav, njihovih vzrokov in posledic. Če psiholog, svetovalni delavec ali drug strokovnjak na podlagi rezultata na LZTP meni, da bi lahko pri otroku ali mladostniku šlo za resnejše težave ali celo motnje pozornosti, je za njihovo natančno ugotavljanje potreben nadaljnji podrobnejši in poglobljen diagnostični postopek.

Lestvica je uporabna za ocenjevanje vedenja otrok, učencev in mladostnikov od 8. leta starosti naprej. Ker je pri mlajših otrocih razpršena in kratkotrajna pozornost značilen pojav, lestvica ne beleži le pojavnosti posameznih vedenj, pač pa tudi spremembe teh vedenj v določenem časovnem obdobju. Zato je pri mlajših otrocih, ki na lestvici dosežejo visok rezultat, še posebno pomembno interpretirati ta rezultat v luči sprememb opaženega vedenja; upadanje teh vedenj je lahko znak, da gre za prehodne in razvojno pogojene težave.

Lestvica LZTP daje dva pomembna podatka:

  1. oceno pogostosti vedenj, ki opozarjajo na morebitne težave s pozornostjo
  2. oceno spreminjanja izraženosti vedenj, ki opozarjajo na morebitne težave s pozornostjo


Celotna lestvica (.pdf, 0.21 MB)

Opozorilo!

Pri uporabi lestvic in vprašalnikofv abc.viz upoštevajte navodila za uporabo (kategorijo, starostni razpon). Nepravilna uporaba in neupoštevanje navodil lahko vodi do neveljavnih rezultatov in ne koristi otrokom oziroma mladostnikom.

© IPSOS dr. Kristijan Musek Lešnik