|
|
|
|
|
|
|
|
|
LNVŠ
Lestvica neprimernega vedenja v šoli
© Avtor: dr. Kristijan Musek Lešnik, 2008

Celotna lestvica (.pdf, 0.25 MB)
|
|
Osnovni podatki o lestvici
Kategorija: S - lestvico lahko uporablja psiholog , ali drug šolski svetovalni delavec, ali drug strokovnjak za svetovanje v zvezi z vedenjem otrok in mladostnikov
Starostni razpon: 8 do 14 let
Število postavk: 30+
Čas izponjevanja: ocenjevalni list LNVŠ cel do 20 minut, drugi ocenjevalni listi do 10 minut
Čas vrednotenja: 5 minut
Izpolnjevanje lestvice: lestvico izpolnjuje učitelj oziroma oseba, ki dobro pozna otroka in njegovo vedenje v razredu
Celotna lestvica (.pdf, 0.25 MB)
Kratek opis lestvice
Lestvica LNVŠ je namenjena beleženju neprimernega in motečega vedenja pri posameznem učencu. Osredotoča se na vedenja, ki so v razredu moteča in se lahko povezujejo z motnjami pozornosti in hiperaktivno motnjo, ter z nekaterimi drugimi vedenjskimi težavami.
Lestvico LNVŠ izpolnjuje učitelj ali drug odrasel, ki pozna otroka in njegovo vedenje v šoli oziroma v razredu. Namenjena je predvsem šolskim in drugim svetovalnim delavcem ali strokovnjakom kot dopolnilna informacija s strani tistih, ki dobro poznajo otrokovo vedenje v razredu, v procesu načrtovanja učinkovitih strategij za pomoč učencu.
Lestvica LNVŠ je uporabna kot pripomoček za prepoznavanje otrok in mladostnikov, ki imajo težave z vedenjem v razredu. Na eni strani je namenjena ugotavljanju pogostosti in oblik neprimernih vedenj, na drugi strani omogoča tudi beleženje pomembnejših vedenjskih sprememb v različnih časovnih obdobjih. Uporablja se v okviru vsakdanjega vzgojnega dela, ali svetovalnega oziroma preventivnega procesa.
Lestvica LNVŠ je namenjena splošni oceni neprimernega in motečega vedenja pri otroku ali mladostniku in ni psihodiagnostični inštrument. LNVŠ ni inštrument za postavljanje psihološke diagnoze, ali za ocenjevanje morebitnih motenj pozornosti ali hiperaktivne motnje pri otroku ali mladostniku. Če odgovori za posameznega učenca na lestvici LNVŠ opozorijo na večje težave z vedenjem, je smiselno razmisliti o podrobnejši analizi učenčevega neprimernega in neprilagojenega vedenja, njegovih vzrokov, ter razmisliti o možnih strategijah strokovne pomoči.
Lestvica LNVŠ je uporabna za ocenjevanje vedenja učencev od 8. do 14. leta starosti.
Lestvica LNVŠ omogoča beleženje naslednjih vrst podatkov:
- skupna ocena - splošen vpogled v neprimerno vedenje posameznega učenca,
- ocena resnosti težav z vedenjem pri učencu,
- beleženje najbolj značilnih neprimernih vedenj učenca,
- beleženje sprememb neprimernega vedenja v določenem časovnem obdobju.
Celotna lestvica (.pdf, 0.25 MB)
|
|
 |
|
|
 |
|
|
 |
|
|
 |
|
|
|
|
| Opozorilo!
Pri uporabi lestvic in vprašalnikofv abc.viz upoštevajte navodila za uporabo (kategorijo, starostni razpon). Nepravilna uporaba in neupoštevanje navodil lahko vodi do neveljavnih rezultatov in ne koristi otrokom oziroma mladostnikom.
|
|
|
|
|