LSNPV-12


VDNŠ

Vprašalnik doživljanja nasilnega vedenja v šoli


© Avtor: dr. Kristijan Musek Lešnik, 2008


Celoten vprašalnik (.pdf, 0.19 MB)


Osnovni podatki o vprašalniku

Kategorija: O - vprašalnik lahko uporablja učitelj ali šolski svetovalni delavec
Starostni razpon: 8 do 18 let
Število postavk: 56
Čas izponjevanja: 20 minut
Čas vrednotenja: 5 minut
Izpolnjevanje lestvice: samoocenjevanje; pri mlajših otrocih ali mladostnikih lahko odgorovni list izpolnjuje učitelj ali svetovalni delavec ob usmerjenem razgovoru z učencem


Celoten vprašalnik (.pdf, 0.19 MB)


Kratek opis vprašalnika

Vprašalnik VDNŠ je namenjen ugotavljanju stopnje nasilja v šoli, ugotavljanju pogostosti nasilniških vedenj in ugotavljanju ogroženosti posameznih učencev zaradi nasilja.

Vprašalnik je razdeljen v sklope, ki omogočajo prepoznavanje:
   a) prevladujočih oblik in vrst nasilnih vedenj v šoli,
    b) kritičnih mest v šoli, kjer se najpogosteje dogajajo nasilna vedenja,
     c) najpogostejših vršilcev nasilnih vedenj,
      č) nekaterih posledic nasilnih vedenj,
       d) splošne prevalence nasilnih vedenj na šoli.

Vprašalnik je uporaben pripomoček za prepoznavanje tistih učencev in mladostnikov, ki so večkrat žrtve nasilih vedenj v šoli. Na drugi strani omogoča ugotavljanje splošne stopnje ogroženosti učencev zaradi nasilja, bodisi v posameznem razredu, skupini, ali na šoli. Vprašalnik se uporablja v okviru vsakdanje vzgojno-pedagoške dejavnosti, ali svetovalnega oziroma preventivnega procesa za ocenjevanje stopnje doživljanja nasilja v šoli pri otrocih, učencih in mladostnikih od 8. do 18. leta.

Vprašalnik je namenjen ocenjevanju doživljanja nasilja v šoli in ni psihodiagnostični inštrument. Če odgovori posameznega učenca ali mladostnika na vprašalniku VDNŠ opozorijo na neprimerno izpostavljenost nasilju, je smiselno razmisliti o poglobljeni analizi in obravnavi teh težav, njihovih vzrokov in posledic.

Vprašalnik VDNŠ je zasnovan tako, da pomaga prepoznavati kdaj, kje in kako se učenci v šoli soočajo z nasiljem, koga doživljajo kot izvajalca nasilja in kateri posamezniki, skupine in socialne mreže so jim v oporo pri soočanju z nasilnimi dejanji. Primeren je za uporabo v okviru individualnega svetovalnega dela s posameznimi učenci, ali za ugotavljanje splošnega stanja v posameznem razredu, ali za primerjanje pojavnosti nasilnih vedenj med različnimi razredi, ali za ugotavljanje splošnega stanja na celotni šoli.

Pred izpolnjevanjem vprašalnika je treba otrokom, učencem, oziroma mladostnikom zagotoviti popolno anonimnost in varnost; razumeti morajo, da njihovih odgovorov ne bo videl nihče drug.


Celoten vprašalnik (.pdf, 0.19 MB)

Opozorilo!

Pri uporabi lestvic in vprašalnikofv abc.viz upoštevajte navodila za uporabo (kategorijo, starostni razpon). Nepravilna uporaba in neupoštevanje navodil lahko vodi do neveljavnih rezultatov in ne koristi otrokom oziroma mladostnikom.

© IPSOS dr. Kristijan Musek Lešnik