|
|
|
|
|
Ključ do učinkovitosti podjetja
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vrednote, poslanstvo, vizija v podjetju
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
25 člankov
|
|
|
|
|
|
|
|
23 člankov
|
|
|
|
|
|
|
|
19 člankov
|
|
|
|
|
|
|
|
31 člankov
|
|
|
|
|
|
Zadovoljstvo in zvestoba potrošnikov
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
21 člankov
|
|
|
|
|
|
|
|
28 člankov
|
|
|
|
|
|
|
|
21 člankov
|
|
|
|
|
|
|
|
38 člankov
|
|
|
|
|
|
|
|
20 člankov
|
|
|
|
|
|
Psihologija in vodenje
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
41 člankov
|
|
|
|
|
|
|
|
9 člankov
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kristijan Musek Lešnik
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Organizacijska klima ni zadovoljstvo z delom lahko pa pripomore k njemu!
Podjetje lahko s strateškim načrtovanjem in spreminjanjem klime močno prispeva k zagotavljanju višjega zadovoljstva med svojimi ljudmi.
|
Organizacijska klima in zadovoljstvo sta zagotovo medsebojno povezana. Človek, ki zaznava vzpodbudno organizacijsko klimo, je ponavadi tudi bolj zadovoljen (ali vsaj manj nezadovoljen) s svojim delom. Vendar to še ne pomeni, da se oba pojma nanašata na isti pojav kljub temu pa v mnogih podjetjih in med menedžerji ni jasnega razlikovanja med obema.
- Organizacijska klima je značilnost podjetja, ki se kaže v opisih zaposlenih o stanju, postopkih in pravilih, ki vladajo v njem. Klima je zaznava tega okolja in ne vključuje vrednostnih sodb o njem.
- Zadovoljstvo z delom je čustveni odziv posameznikov na delovno okolje; izraža se v vrednotenju določenih vidikov dela in organizacije, ki so za posameznika pomembni.
Kljub temu, da sta klima in zadovoljstvo različna pojma, pa se pomembno povezujeta. Zadovoljstvo je povezano s številnimi posameznimi dimenzijami organizacijske klime, kot so:
Pooblastila kadar zaposleni v podjetju čutijo, da lahko sodelujejo pri odločanju, to pozitivno vpliva na njihovo zadovoljstvo z delom,
Podpora in druženje občutenje toplih, prijateljskih odnosov s sodelavci in njihove podpore zmanjšuje negativni stres in izboljša zadovoljstvo z delom,
Profesionalni interes občutek zaposlenih, da se lahko izobražujejo in medsebojno delijo znanje in izkušnje, pozitivno vpliva njihovo zadovoljstvo,
Skladanje ciljev in ustreznost virov kadar so cilji in sredstva za njihovo doseganje skladni z možnostmi in željami zaposlenih in podjetja, to pripomore k večjemu zadovoljstvu na delovnem mestu,
Delovni pritiski doživljanje pritiskov na delovnem mestu se povezuje z doživljanjem stresa in je negativno povezano z zadovoljstvom; več stresa običajno pomeni nižje zadovoljstvo.
 |
Ker te dimenzije organizacijske klime sorazmerno dobro napovedujejo zadovoljstvo z delom pri zaposlenih, lahko podjetje s strateškim načrtovanjem in spreminjanjem klime močno prispeva k zagotavljanju višjega zadovoljstva med svojimi ljudmi. Poleg tega pa je treba upoštevati tudi, da je zadovoljstvo odvisno predvsem od skladnosti med njihovimi lastnimi potrebami posameznika in organizacijsko klimo: zato je za visoko zadovoljstvo ključen občutek, da delovno okolje omogoča zadovoljevanje najpomembnejših osebnih potreb (s tega vidika se z zadovoljstvom bolj povezuje psihološka kot organizacijska klima).
|
|
|
© Kristijan Musek Lešnik, 2006
|
|
Članki, objavljeni na spletni strani so nastali v letih 1999 do 2006. Kopiranje člankov ali njihovih delov brez avtorjevega soglasja ni dovoljeno, prav tako ni dovoljena uporaba člankov ali njihovih delov v komercialne namene brez soglasja avtorja. Spreminjanje vsebine člankov ni dovoljeno! |
|
|